torstai 30. joulukuuta 2010

16vkoa elämää

Olen nyt 16viikkoa nuori ja oppinut elämästä ihmisten ja muiden eläinten kanssa jo jonkin verran. Eilen sain tehoste-rokotteenkin. Kahden viikon päästä saan rabies-rokotteen. painan nyt 13,1 kg.

Äiti sanoo, että minulla on loppumaton energiavarasto. Olen silti ollut oikein kiltti, enkä ole energiaani suunnannut mihinkään vääriin juttuihin, kuten kodin remontoimiseen tai huonekalujen muokkaamiseen. (Jos nyt ei lasketa mamman tissiliivejä, joista purin olkaimen poikki.) Edes lattialla olevat lapsen lelut eivät kiinnosta minua niin, että niitä pitäisi järsiä. Pureskelen ahkerasti luita ja lauman muita koiria. Minulla myös vaihtuvat nyt hampaat, joten porkkanoidenkin pureskelu on mukavaa.

Äiti jännittää uuttavuotta, en tiedä miksi. Minä sain siksi D.A.P. feromonipannan. Olen pitänyt sitä nyt kaulassa jo kaksi viikkoa. Äiti aikoo pysyä kanssani uudenvuoden, ihan varmuudeksi vain, jotta voi tarkkailla reaktioitani paukkeisiin kuulema.

Kynsienleikkuu on maailman kamalin juttu. Pistän vastaan minkä pystyn, minuahan ei väkisin paikalla pidetä! Mamma on myös koittanut taktiikkaa, että leikkaisi kynteni kun olen väsynyt. Mutta koska mamma ei rupea leikkaamaan kynsiä puolenyön jälkeen, tämä taktiikka ei toimi. Mamma keksi myös oikein kivan tavan totuttaa minua kynsienleikkuuseen; saan purkkikissanruoan jota natustelen kun mamma nappaa vuorotellen tassuni ja napsii kynnet. Tässä palkkio on tarpeeksi hyvä, jotta kynteni saa napsia. Oikeastaan kynsienleikkuu ei ole minulle ongelma, vaan en vain pidä siitä että minua pidetään väkisin paikallaan.

Olen myös oppinut äärettömän hyödyllisen taidon joka mielestäni joka koiran pitäisi osata; kerjäämisen. Kuinka kukaan voi kieltäytyä antamasta minulle jotain, kun keikistelen, otan kontaktia ja näytän kaikki temput mitä osaan. Tarjoan seisomista, istumista ja maahanmenoa, kontaktin lisäksi. Aktiivista koiraahan pitää palkita, kun niin hienosti tarjoan tekemistä.

Olen myös harjoitellut ahkerasti vieressä kulkemista ja hihnakäyttäytymistä, sekä ihmisten ja koirien ohittamista.
Alan olemaan siinä jo oikein hyvä. Kun kuljen hienosti vierellä, niin mammalta saattaa sillointällöin saada namin!

Nyt menen jatkamaan touhujani, leikki on pennun työ. Kuulumisia tulee lisää myöhemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti